Adatkezelés

GDPR kompatibilitás és az adataid védelme

Kiknek szól, kikre vonatkozik ez az Adatvédelmi Tájékoztató

Az Álláskeresőkre. Az Álláskereső olyan természetes személy, aki az Álláskeresők részére nyújtott Szolgáltatások igénybevételével megfelelő állást keres a Job Service Hungary Kft. munkaközvetítői tevékenysége által. Ebben a Szabályzatban az Álláskeresőkre gyakran Ügyfélként is hivatkozunk.

Miért kezelünk és tárolunk személyes adatokat

Cégünk tevékenysége a munkaerő közvetítés. Összekötjük az Álláskeresőket ügyfeleinkkel, akik külföldi Munkaadók vagy Munkaerő közvetítők (továbbiakban Munkáltatók) annak érdekében, hogy az Álláskereső egy megfeleleő Munkáltató alkalmazásában külföldön munkába állhasson. Elsősorban szükségünk van a személyes elérhetőségi adatokra, hogy az Álláskeresőt a munka részleteiről telefonon, illetve személyesen tájékoztatni tudjuk. Amennyiben a tájékoztatás sikeres, és az Álláskereső kifejezetten igényli közvetítési szolgáltatásunkat, akkor szükségünk lesz a Munkáltató által igényelt valamennyi személyes adatra és dokumentumra is, hogy az Álláskereső felvételének ügyében döntést hozhasson. A folyamat során szükséges dokumentumokra és személyes adatokra példa, de nem kizárólag: önéletrajz, referencia, erkölcsi bizonyítvány, nyelvvizsga bizonyítvány, végzettséget igazoló oklevél.

Megjegyezzük, hogy valemennyi, a Job Service Hungary Kft-vel szerződésben álló Munkáltató ügyfelünk az Európai Unióban bejegyzett cég, így az egységes GDPR szabályozás rájuk is vonatkozik.

Regisztráció

Az Álláskereső e-mail formájában vagy telefonon jelentkezik egy konkrét állásra. Az Álláskereső jelentkezését  bármikor megszüntetheti, mégpedig a regisztráció megszüntetésére vonatkozó igényét tartalmazó e-mail üzenet Job Service Hungary Kft. részére történő elküldésével.

A Job Service Hungary Kft. Önéletrajz-adatbázisában elmentett Önéletrajzok, illetve az Álláskeresők által a Weboldalon megjelentetett Állásajánlatokra küldött Jelentkezések olyan adatokat tartalmaznak, amelyek személyes adatoknak minősülnek.

A Weboldalon történő Állásajánlatra való Jelentkezés előtt az Álláskereső kijelenti, hogy minden általa megadott adat megfelel a valóságnak.

Milyen adatatokat tárolunk a jelentkezés során

A Job Service Hungary Kft. által működtetett nyilvántartásban (továbbiakban: Adatbázis) az Állásajánlatokra érkező álláskeresői Jelentkezések találhatók.

Hozzáférés

Az Álláskereső (Ügyfél) az elküldött adataihoz közvetlenül nem tud hozzáférni, még megtekintés szintjén sem. Ez által biztosítható, hogy illetéktelen személy sem tud eljutni az álláskereső személyes adataihoz. Amennyiben Álláskereső személyes adataiban lényegi változás áll be, egy adategyeztetést követően a régebbi regisztrációs adatokat töröljük.

Adatkezelés terjedelme

A Job Service Hungary Kft. az Álláskeresők részére nyújtott Szolgáltatások terjedelmében nyilvántartja az Álláskeresők Önéletrajzait. Az állásközvetítői tevékenység során a Job Service Hungary Kft. a vele szerződésben álló munkaadóknak és munkaközvetítőknek (továbbiakban: Munkáltatók) nyújtott szolgáltatások terjedelmében hozzáférhetővé teszi/átadja az Önéletrajzokat és igény esetén a kitöltött Jelentkezéseket, hogy ezek a munkáltatók ezeket a jelentkezéseket és adatokat feldolgozhassák.

Aki személyesen kezeli az adatokat

Az önéletrajzokat és Jelentkezéseket kizárólag a Job Service Hungary Kft. alkalmazottai kezelhetik, illetve dolgozhatják fel, amíg azok nem kerülnek továbbításra egy Ügyfélhez (Munkáltatóhoz). A Job Service Hungary Kft. kötelezettséget vállal arra, hogy ő és az általa feljogosított személyek, akik a munkájuk végzése során érintkezésbe kerülnek a Megrendelő és/vagy az Álláskeresők személyes adataival, a Személyes adatok védelméről szóló törvény értelmében titoktartásra kötelezettek, az adatokat saját célra nem használják fel, azokat az érintett személy hozzájárulása nélkül nem teszik hozzáférhetővé/nem kerülnek átadásra harmadik személyek számára. Ezen követelmények betartására a jogosult személy(ek) belső képzésen vesznek részt. A hatékonyság növelése érdekében a Jelentkezési adatok és a hozzájuk tartozó önéletrajz csatolmányok 99%-nak kezelését egyetlen személy, a Job Service Hungary Kft. irodavezetője végzi.

Jelen bekezdés rendelkezései nem érintik a vonatkozó jogszabályokból és/vagy az érintett szervek határozataiból eredő kötelezettségeket.

Cookie és egyéb analitikai eszközök

Az jobservicehungary.hu szolgáltatásainak igénybevételéhez bizonyos esetekben szükség lehet regisztrációs formanyomtatványok kitöltésére. Az ilyen oldalakon a kapcsolatfelvételhez szükséges személyes adatokat (nevet, telefonszámot, e-mail címet) kérjük el. Olykor kérünk egyéb adatokat is (pl. demográfiai információkat), de arra mindvégig törekszünk, hogy a kért többletinformáció mértéke és mélysége arányban álljon a szolgáltatás igénybevételével szerezhető előnyök mértékével.

Az anonim látogatóazonosítók (sütik) olyan fájlok vagy információdarabok, amelyek a számítógépeden (vagy más internetképes készülékeiden, mint okostelefonodon vagy táblagépeden) tárolódnak, amikor meglátogatod oldalainkat. Egy süti általában tartalmazza a webhely nevét, ahonnan az jött, a saját „élettartamát” (vagyis, hogy milyen hosszan marad a készülékeden) és az értékét, ami általában egy véletlenszerűen generált egyedi szám.

A sütiket arra használjuk, hogy a későbbiekben jobban testre lehessen szabni honlapjainkat, a termékeinket az érdeklődésednek és igényeidnek megfelelően kínáljuk számodra, ezáltal könnyebb legyen oldalaink használata. A sütik segítenek felgyorsítani a jövőbeni tevékenységeid és jobbá tenni az élményt oldalaink használata közben. A sütik anonim, összesített statisztika készítésére is alkalmasak, így jobban megérthetjük, hogy az emberek hogyan használják az oldalainkat és így javítani tudunk azok struktúráján és tartalmán. Ebből az információból nem tudunk téged személy szerint azonosítani.

Kétféle sütit használhatunk az jobservicehungary.hu oldalakon, a munkamenet sütiket és az állandó sütiket. A munkamenet sütik ideiglenesek, azaz addig maradnak a készülékeden, amíg el nem hagyod az jobservicehungary.hu oldalát. Az állandó sütik sokkal tovább maradnak a készülékeden, előfordulhat, hogy egészen addig, amíg manuálisan ki nem törlöd őket.

Hírlevél

Nem küldünk kéretlen hírlevelet. A tárolt adatokat nem adjuk át senkinek és nem használjuk fel marketing célokra sem. A levelezést annak lezárása után haladéktalanul töröljük.

Adatfeldolgozás

A Job Service Hungary Kft. Ügyfele, azaz a Munkáltató az Álláskereső kifejezett hozzájárulása nélkül nem dolgozhatja fel az Álláskereső adatait. A Job Service Hungary Kft. az Önéletrajz-adatbázisban elmentett Önéletrajzok és a Jelentkezések adatait kizárólag az Álláskereső számára megfelelő álláslehetőség megtalálása céljából dolgozza fel.

Az Álláskereső a Weboldalon megjelentetett Állásajánlatra való jelentkezés előtt igazolható módon hozzájárulását adja ahhoz, hogy a Jelentkezésben szereplő adatokat a Job Service Hungary Kft. konkrét Ügyfele, illetve a Job Service Hungary Kft. feldolgozza. A hozzájárulás 3 éves határozott időtartamra szól.

Személyes adatok nyilvántartásáról szóló informálódás, illetve személyes adatok törlése

Az Álláskereső bármikor kérheti annak az igazolását, hogy személyes adatai feldolgozásra kerültek-e vagy sem, illetve azokat a Job Service Hungary Kft. vagy annak ügyfele milyen mértékben tartja nyilván. Az Álláskereső bármikor kérheti a Job Service Hungary Kft. vagy annak ügyfelétől a róla nyilvántartott adatok megsemmisítését.

Személyesen átadott Önéletrajz és egyéb személyes dokumentumok

Ezen személyes adatokat tartalmazó, papír alapú dokumentumok kezelésére is a fenti adatfeldolgozási szabályok érvényesek. Személyes adatainak kezeléséhez és feldolgozásához írásos engedélyt kérünk a személyes találkozó elején. A dokumentumokat maximum 3 évig őrizzük meg, ezt követőn gondoskodunk a szakszerű megsemmisítésükről.

Jelentkezés közvetlenül e-mailben

Az álláskeresőknek lehetőségük van arra, hogy közvetlenül az adott állás ügyintézését végző Job Service Hungary Kft. alkalmazottnak küldjék el jelentkezésüket, illetve csatolmányként önéletrajzukat, mely rengeteg személyes adatot tartalmazhat. Ezen személyes adatok kezelésére is a fenti adatfeldolgozási szabályok érvényesülnek.

Jelentkezés telefonon

Telefonon történő jelentkezés és időpont egyeztetés során a megbeszélt időponton kívül az Álláskereső nevét, telefonszámát, e-mail címét rögzítjük, valamint az adatokat rögzítő kolléga nevét egy dokumentumban. Ezeket az adatokat a Job Service Hungary Kft. semmilyen további módon fel nem használja. Az Előjegyzést maximum két évig tároljuk, utána végleg töröljük. Másolat, export nem készül belőlük.

Személyes adatok keresőmotorok általi megtalálása

Függetlenül az adattovábbítás és adatkezelés, illetve addatárolás módjától, semmilyen, a Job Service Hungary Kft. számára eljuttatott személyes adat nem elérhető a keresőmotorok által.

Adathordozás

A Job Service Hungary Kft. tevékenysége során az Álláskeresők önéletrajzán gyakran módosítást végez (javítás, bővítés, átszerkesztés, fordítás). Álláskeresőnek joga van (kérés esetén) a saját módosított önéletrajzát megkapni, és azt máshol, például másik állásközvetítő irodánál is felhasználni.

Mi történik az adatokkal, miután a Job Service Hungary Kft. által nyújtott szolgáltatás (Állásközvetítés) az Ügyfél számára befejeződött

Ezt követően az adatokat tovább tároljuk (lásd következő pont) a törvény által kiszabott számviteli és statisztikai feladatok elvégzéséhez ,ezen felül azonban az adatokat semmilyen egyéb módon fel nem használjuk, harmadik fél rendelkezésére nem bocsátjuk.

Adatok tárolásának vége

Az Álláskeresők adatainak egy részét már kettő, illetve három év után töröljük (lásd fent), egyes dokumentumokat azonban akár 5 évig is megőrzünk. Ennek oka, hogy egyes hivatalos szervek felé törvény által adatszolgáltatásra vagyunk kötelezve (NAV, KSH, illetve felügyeleti szervünk, a Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat felé), illetve rendvédelmi hivatalok, nyomozó hatóságok is kérhetnek ki eseti jelleggel adatokat. Az öt évnél régebbi adatokat számítógépeinkről töröljük, illetve végleges törlésre kerülnek az öt évnél régebbi e-mailek is. A törlés kiterjed az archív mappákra is. Szintén 5 éves határidővel kerülnek fizikai megsemmisítésre az Álláskeresőkkel kötött, sikeres elhelyezésükkor született Együttműködési Megállapodások is.

Az elektronikus adattárolás helye

Jelentkezési adatok: a központi számítógépünkön Excel táblázat formájában.

E-mail-ek: a szakmailag felkészült munkatársunk által kizárólagosan használt céges számítógép.

Folyamatban lévő elhelyezések esetén önéletrajzok és egyéb, álláskeresői dokumentumok: központi számítógépünkön.

Aláírt szerződések / Együttműködési Megállapodások: nem kerülnek elektronikus tárolásra.

Biztonsági intézkedések a központi számítógépen az adatok megóvásának érdekében

  1. A központi számítógéphez kizárólag nyomtató van csatlakoztatva, más periféria nincs
  2. Windows operációs rendszer
  3. VPN kapcsolatok letiltása
  4. Fizetett antivírus szoftver használata
  5. Biztonságos, szervereken használt merevlemez technológia
  6. Időszakos biztonsági mentések külső merevlemezre

A személyes adatok biztonsága érdekében az e-maileken kívül további, személyes adatokat tartalmazó dokumentumokat munkatársaink saját számítógépén csak ideiglenes jelleggel (maximum 3 hónap) tárolunk.

Print Friendly, PDF & Email